Tuesday, December 24, 2019

Noeliniz mubarek olsun

Merhaba arkadaslar kanalima hosgeldiniz.

En son yazimda Cenevre'ye gidecegimi yazmistim. Gittim ve dondum. Guzel bir workshopa katildim. Sonra islerim biraz yogunlasti. Bir iki ay boyunca her sabah 6'da uyanip 7'de kampa gittim. Ketojenik diyete ve evde spor yapmaya basladim. Her aksam gozumun altina krem surmeye bile basladim. Isime olan sevgimi yeniden hatirladim aslinda biraz. Yaptigim sunumlardan, yazdigim belgelerden dolayi cok begenildigim bir donemdi. Cenevre'de Senior Regional Protection Officer ile (onemli bir insan) karsilastim ve aynen sunu dedi:

CANIM BENIM SENINLE BIR ARADA OLMAK NE GUZEL. SENIN GIBI CALISKAN VE ENERJIK GENCLERI SEVIYORUM AYRICA YAZDIGIN PROJELER HARIKA HEPSINE FON BULACAGIM MERAK ETME O IS BENDE.

Caliskan? Enerjik? Genc? Iste bunlar beni epey motive etti ve istifa fikrimi gozden gecirmeme sebep oldu. Su aralar herkes bana isimde iyi oldugumu soyluyor ve multecilerle calismayi da seviyorum. O halde neden BM'yi bensiz birakayim dedim. Bir yandan ilerde multecilik ve muzik uzerinde bir YouTube kanali projesi hayal ediyorum, UNHCR'da biraz tecrube kazandiktan sonra. Multeci muzisyenlere para kazandiracak, onlari dunyaya tanitacak kocaman, asiri populer bir YouTube kanali. Kafam hayallerle dolu, planlarla. Evimde su olmamasini bile dert etmemeye, soguk duslari eglenceli hale getirmeye basladim. Evime hamak aldim, bahceye super bir ortam kurdum. Her sey cok iyi.

Sadece aileme olan ozlemim cok fazla. Ruyamda kardesimin izini uzun sure kaybetmisim, kardesim bana mail atiyormus. Ama maillerime bakmadigimdan cevap veremiyormusum. Olumcul bir hastaliga tutuluyormusum. Olum doseginde Allah'a dua ediyordum, kardesimi son bir kez gormek icin. Kardesim sonunda yanima geldi ve elimi tuttu. O sekilde can verdim ruyamda.

Bu ruya beni cok etkiledi. Sevdiklerimizden uzakta olacaksak yasamanin anlami nedir ki? Kardesimle her aksam divana uzanip sarilarak onun deyimiyle "Ananizlan ne bazda tanistim" (How I met your mother), "the bitch at the apartment 23" gibi iyi bir sirkette ise yeni baslamis guzel ve naif Istanbullu kiz dizilerini (yani kardesimi betimledim burda) izleyemeyeceksek bu hayatin ne anlami var? Ama ote yandan yapmak istediklerim, insa etmek istedigim hayat, multeci hukuku ve cinsiyete dayali siddet alaninda uzman olma istegi… Bunlardan vazgecemiyorum iste.

Bu arada yeni manita yaptim. Manita da denemez tam iste bir suredir gorusuyoruz. Benden 3 yas kucuk, 28 yasinda, kasli, dovmeli, saksafon caliyor, arada abartmadan ot iciyor. Ruandali. Yakisikli sayilir. Cok aptal degil, siyaset felsefesi ile ilgili kitaplar okuyor. Bana iyi davraniyor. Gecen gun parmagini kasimin uzerinde gezdirerek "kaslarini ne guzel aliyorsun" dedi. Haftaici beni arayip uzun uzun telefonda konusuyor, benden fikir aliyor, onerdigim seylere "wow bunu hic dusunmemistim" diyor. Cok guzelsin filan diyor surekli. Her konusmamizda evlilikten cok korktugunu anlatiyor (bu bence iyi bir sey evlenmek isteyen erkekleri sevmem). Ama belki biraz yalanci olabilir, yani hayatiyla ilgili ve bana olan ilgisiyle ilgili bazen yalan soyluyor olabilir. Belli olmaz, erkeklere guven olmaz, tetikteyiz.


No comments:

Post a Comment